tiistai 5. kesäkuuta 2018

Ravintolavinkkejä Turkuun (toivepostaus)

Mulla ei ole vielä kovin vankkaa ravintolakokemusta Turusta, mutta koska aihetta toivottiin, kerron vähän omia kokemuksiani. Osa näistä perustuu yhden annoksen kokemukseen, mutta kaikkiin menisin uudestaan. Merkkaan * ne, joissa olen käynyt enemmän kuin kerran (eli kaks tai kolme).

Smör - Todella hyvä, jos haluaa syödä fiinimmin. Ei siis hinnallisesti mikään opiskelijan kantapaikka, mutta niihin hetkiin, kun haluaa satsata, niin suosittelen tätä!

El Nam * - Hinta-laatusuhteeltaan erinomainen ruokapaikka, josta saa annoksia sekä isoon että pieneen nälkään. Tämä sopii arkiseempaankin ruokailuun, pikaruokapaikka. Täältä saa opiskelija-alea!


Kawaii * - Hinta-laatusuhteeltaan paras sushibuffet, jonka mä oon kokeillut. (Saa käsittääkseni myös valmiita annoksia.)


Subway 24h/7 * - Tää on pelastanut mun opiskelijaelämän, saa jotain järkevämpää syötävää kotimatkalla myös keskellä yötä.

Pannukakkutalo - Sekä suolaisia että makeita annoksia. Pizzamuotoon täytetty lettu. Suosittelen kiinnittämään huomiota täytteisiin. Itse valitsin sellaisen, jossa oli pestoa. Maultaan tosi hyvää, mutta melko rasvainen tuntuma suussa, kun peston öljy ja letun rasva sekoittuivat.


Fazer cafe * - Tosi hyvä arkiaamupala. Mulle ei oo oikein selvinnyt tarjoiluajat, joten niistä en osaa vinkata, mutta ainakin ennen kymmentä saa varmasti. Määrätyistä tuotteista saa valita mieluisensa ja hinta määräytyy tuotteiden määrän mukaan. Kahvi tai tee sisältyy hintaan. Täällä oon syönyt elämäni parhaan täytetyn kahvilaleivän.
Myös lounassalaatit on hyviä ja ihan kahvilanakin kiva.


Lone star - Tosi hyvät burgerit.


Maneerat - Annos, jonka täällä söin, on paras thaimaalainen, jota olen syönyt.

Di Trevi - Täällä olen käynyt kerran lounaalla ja se oli ainakin todella hyvä.

Fontti * - Hyvät annokset, tunnelmaltaan sopii mielestäni sekä arkipaikaksi että vähän parempaan hetkeen.

Salaattiasema * - Runsaat ja hyvät salaatit, täytteet saa valita itse.

Tintå - Tämä on ollut remontissa lähes koko sen ajan, kun olen Turussa asunut enkä ole käynyt siellä remontin jälkeen. En siis tiedä, onko systeemit uusittu, mutta käytiin viime kesänä buffetissa ja se oli todella hyvä. Tarttis käyä nyt uuestaan kattomassa, mikä meininki.

Logomo - Muusta en tiedä, mutta brunssi ainakin on tosi hyvä.


3. Linja - kokemusta vain brunssikassista, mutta myös tavallinen brunssi näytti tosi hyvältä. Ajattelin senkin testata joku kerta.

Olen käynyt muutamassa muussakin ravintolassa/kahvilassa, mutta niistä ei ole erityisemmin mainittavaa, niin en nyt listaa niitä tässä, kun näitä tulikin näköjään aika monta.. Pahaa ruokaa en täällä ole kertaakaan saanut, että sikäli voi ihan rohkeasti mennä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti