sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Rakkaustarina rinkasta ja asiakaspalvelusta

Rakastuin sinuun palavasti heti ensisilmäyksellä. Värisi hieman mietitytti, mutta muuten edessäni oli kaikki se, mistä olin vain haaveillut. Täydellinen istuvuus heti ensikosketuksesta ja muotoilukin täysi kymppi. Ominaisuuksista löytyi kaikki se, mitä täydelliseltä kumppanilta toivoo. Kun olin kuullut  hyvistä ja huonoista puolistasi olin varma, että yhteinen matkamme alkaisi tästä.

Haglöfs OXO Q 50-rinkka, toivottavasti yhteinen matkamme jatkuu ikuisesti.

(Nippelitietoa rinkasta täältä. Mulla on se punainen. Palaan aiheeseen varmasti viimeistään enempien käyttökokemusten jälkeen. Saattaa kuitenkin olla, etten malta olla esittelemättä rinkkaa jo aiemmin.)

*****

Ja sitten rakkauskirje siitä asiakaspalvelusta...


Sain tähänastisen elämäni parasta asiakaspalvelua rinkkaa ostaessani. Kyseisestä liikkeestä on aina saanut poikkeuksellisen hyvää asiakaspalvelua, mutta tämä ylitti kaiken sen. Harmi vain, ettei liike ole lähempänä kotia (tai edes kotikaupunkia..)
Ostoslistalla oli siis rinkka, jolla pärjäisi hyvin viikonlopun metsässä. Mulla on 65litranen, jolla pärjää hyvin viikon, mutta se on auttamatta liian iso viikonlopuksi. Sitten kaapista löytyy (en muista kuinka monta litranen) reppu, joka nippanappa riittää viikonlopuksi, mutta sitten ei kyllä oteta mukaan kuin ihan tasan välttämätön. Eli tarvetta paremman kokoiselle oli.
Vaihtoehtoja oli kaksi. Valittu Haglöfs OXO Q 50 sekä Haglöfs Zolo Q 50. Väritarkkana-naisena heti kiinnitin huomioni siihen, että molemmat ovat punaisia. Mulla on punasta aika vähän mutta.. Käyttöominaisuudet on kuitenkin tärkeämmät. (Tämä ei tosin päde kaikkeen, kaupassa oli ehkä maailman kamalimman värinen gore tex-puku. Jäi sinne, vaikka tarvetta olisikin..)
Myyjä kertoi rehellisesti rinkkojen erot, plussat ja miinukset. Musta ei tuntunut yhtään siltä, että hän kertoo nyt vain siksi, että saa tuotteen myytyä vaan siltä, että mun rinkka on hänelle juuri nyt tärkein asia ja haluaa löytää mulle parhaan tuotteen. Aika harvinaista, sanon minä. Vaikka toki, hän teki vain työtään, mutta sillä oli mulle suuri merkitys. Puhuttiin vähän muistakin retkivarusteista (mun isompi rinkka ei tosin ollut se luultu, mutta toimiva silti).

Hän myös ystävällisesti selvitti ruokailuvälineasiaa. Se tuntuu olevan jotenkin jatkuvan etsinnän alla. Kolmionmallinen on hankala pakata (tai sitten musta vaan tuntuu siltä, en oo ees koittanut), vaikka se laadukas olisikin. Pyöreät tuntuvat myös hankalilta (sellanen mulla jopa on). Yhden hengen vähän testannut raatini on tullut tulokseen, että jonkinmoinen soikea olisi kaikista kätevin. Kaikista kätevintä olisi myös, että kaikki osat menisivät sisäkkäin eikä mikään kolisisi. Viime aikoina käytössä on ollut tälläinen. Pakatessa loistava ja syödessäkin kätevä, ruuan laittaminen kuppiin on vain melko hankalaa. Eikä sen sisään mahdu muki. Haarukka-veitsi-lusikka kyllä, mutta sitten se kolisee eli ei kiitos. Tyydyn siis toistaiseksi pakkaamaan kaikki erikseen kankaiseen pussiin. Hyviä ruokailuvälinevinkkejä retkeilyyn saa jakaa.
Harmikseni joskus Hollannissa näkemääni soikeaa astiaa ei saa Suomesta (eikä sitä kyllä löytynyt netistä ollenkaan, olenkohan nähnyt unta vain..) Myyjä kyllä sanoi, että myynnissä on ollut toisen merkin soikeaa astiasettiä, mutta ei halua suositella sitä, koska ei tiedä muovin laadusta. Taisin vaikuttaa hyvin vaativalta ja tiedostavalta asiakkaalta ja ihan hyvä niin. Enhän mä mistään mitään oikeasti tiiä, mutta kyllä mä ainakin tiiän, mitä en halua ja mitä haluan. Silleen päällisin puolin, sitten on kauhean kiva, kun joku kertoo tarkemmin niistä ominaisuuksista.

Myyjä myös sanoi, että gore tex-puku on ainoa, mikä kestää oikeesti sellasta kulutusta kun mun käytössä tarvii kestää. Tai lähinnä sitä rinkan kantamista. Että dry max-kalvot ja muut kyllä kestää sellasta käyttöä, kun ei paljon mitään tee. Mutta rinkan kantaminen vaatii kalvolta niin paljon, ettei sen veroiseen yllä kuin gore tex. Ilmankos mulla ei ikinä oo ollu oikeesti täydellistä pukua. Oltais katottu myös sellasta, mutta ei siellä ollut kuin se aiemmin mainittu eli ei. (Ja samanlainen musta, mutta niiden kangas oli kuulemma liian ohut. Siinä kohtaa oli jo tullut niin paljon informaatiota rinkan kantojärjestelmistä laadukkaaseen muoviin, etten enää ees muista, millanen kangas oli etsinnässä.) No, ehkä ensi vierailulla löytyy sitten sellainen puku.
Täytyy vain toivoa, että ensi kerrallakin saan tälläistä palvelua.



Jos haluatte hyvää, menkää tänne!

(Postaus ei sisällä minkäänlaista virallista tietoa eikä mainosta mistään, vain oman mielipiteen. Rinkan sain mummilta joululahjaksi ja jos ensi kerralla löytyy puku, on se synttärilahja.)

1 kommentti: