tiistai 14. tammikuuta 2014

Pirteänä toppahousuissa

Kylmää riittää. Jos haluaa säilyttää reitensä ja muutkin ruumiinosansa tallessa, kannattaa pukeutua kunnolla. Mä oon alkanu viime vuosina menemään entistä enemmän sinne käytännöllisen puolelle. Vaikka aika siellä mä oon aina ollut.. Mutta niistä väreistä ei tingitä! "Vanhuus ei tule yksin", totesi vuotta nuorempi ystävä. Kiitos vain. Mutta kyllä, pukeudun mieluummin lämpimästi kuin palellutan reiteni pilkullisiksi. Tänään ei kertaakaan tuntunut kylmältä, vaikka mittari näytti parhaimmillaan (tai pahimmillaan) -17!

Työpäivän ja hetken kaupunkihengailun jälkeen istuin bussiin matkalla kokoukseen. Oloni ei ollut kovinkaan pirteä eikä muutenkaan hehkeä (hei, mulla oli tosiaan ne toppahousut ja muut, oikein makkarankuori-olo!). Viereeni istui mies, joka aloitti heti keskustelun "Moro, miten menee?" "Iihan hyvin, tässähän tää." "Sä näytät pirteeltä!"
Ahaa, kiitos (työkaveri on viimeiset kaksi viikkoa säännöllisesti todennut mun näyttävän väsyneeltä, parempi näin toki..) Hän epäili pirteyden johtuvan takistani, kun sanoin, ettei mulla erityisen pirteä olo ole. Takkini on keltainen. Sitten epäili mun olevan postinkantaja (!), koska mulla oli sellaset vermeet.
Ja sitten juteltiin kunnes mun oli aika jäädä bussista pois.
Aika hauskaa, koska ihmiset harvoin juttelee tolleen vaan! Jonain päivänä muakin ois vaan ärsyttänyt, että joku alkaa tolleen puhumaan, mutta tänään ei. Tänään se tuntui kivalta.

Ps. Sen lisäksi, että mua nauratti se koko tilanne, että istuin siinä toppahousuissani ja olin juuri tekstaillut ystävän kanssa aiheesta "Toppahousuissa satelee treffikutsuja (not)" ja sitten siihen vaan tulee joku juttelemaan (mutta ei, ei silti sadellut treffikutsuja. siltä tyypiltä...)
Niin sitten se laittoi huulirasvaa. Siskonpeti-sarjan ensimmäisessä jaksossa oli juuri aiheesta, ettei huulirasvaa voi levittää miehekkäästi. Mutta hei, mulla piti pokka, vaikka näin sen sketsin päässäni juuri siinä hetkessä.

Ja sen lisäksi tää koko juttu kuulostaa ihan hysteerisen teinin päiväkirjamerkinnältä. Noh. Ei se mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti